Video !

20.06.2012 21:49

Dlouho mi na stránkách chybělo video, kde by se jednotlivé cviky na hluboký stabilizační systém předváděly. Sám nemám s pořizováním videí zkušenost, avšak našel jsem na YouTube velmi hezké video, kde se některé cviky na stránkách popisované předvádějí (hlavně tříměsíční poloha na zádech a břichu) a jsou tam i některé další polohy. Video určitě doporučuji shlédnout. Přidal jsem odkaz na něj do menu Odkazy a videa a dávám ho i sem:

https://www.youtube.com/watch?v=wyKqssrYDmk

Postřehy k videu: Když člověk cvičí sám, nemůže ho paní cvičitelka opravovat, a proto by místo toho měl mít vedle sebe zrcadlo. Ještě si člověk může všimnout, že při poloze "pasení koníčků" je podložka pro lokty většího člověka moc úzká. Touto vadou trpí též běžné rehabilitační stoly. A k tříměsíční poloze na zádech poznamenávám, že dle mého názoru je lepší místo lehsedů (břišáků) cvičit naopak nadzvedávání zadečku (spolu s pokrčenýma nohama), protože tak to dělá ono tříměsíční dítě.

 

Českých videí o cvicích inspirovaných vývojovou kineziologií jsem na YouTube moc nenašel. Zato když si zadáte například hesla "DNS exercies" najdete na YouTube spoustu amerických videí se cviky. DNS je totiž zkratka cvičebního konceptu prof. Pavla Koláře, který v Americe tuto svou metodu přednáší. Pár odkazů jsem dal do oddílu "Odkazy a videa" (viz. hlavní menu).